Nasveti za vzdrževanje izvenkrvnih motorjev
Ohranjanje izvenkrmnega motorja v brezhibnem stanju zmanjša pogostnost težav in hkrati podaljšuje njegovo življenjsko dobo.
Že sama zamisel o popravilu čolna lahko marsikaterega navtika spravi ob živce.
Na srečo se lahko veliko popravilom motorja izognemo z dobrim vzdrževanjem motorja. S pravilnim vzdrževanjem čolna se lahko izognete marsikateri okvari. Dobro je vedeti, kako vzdrževati vžigalne svečke, cevi za gorivo in druge dele motorja... To zagotavlja gladko delovanje motorja.
Preberite kakšno osnovno vzdrževanje potrebuje vaš motor.
Splošno vzdrževanje izvenkrmnih motorjev
Ne glede na to, ali gre za avto ali čoln, si nihče ne želi obiskati mehanika. Kljub temu, če bi raje imeli čoln, ki teče in vas ne bo pustil na cedilu, potrebujete mehanika. Najbolje je, da vsako sezono začnete s prilagoditvijo. Naj mehanik pogleda vaš izvenkrmni motor, da se prepriča, da ni težav. Od tam naprej bi morali biti sposobni izvajati osnovno vzdrževanje, da bo plovilo delovalo dobro.
Izperite motor. Ta majhen korak morate storiti vsakič, ko vzamete čoln. Seveda si malo čolnarjev vzame čas, vendar so nagrade vredne truda. Ne glede na to, ali plujete po slani ali sladki vodi, ga morate po vsaki uporabi izplakniti. Za izpiranje motorja boste potrebovali komplet "zajčjih ušes" (dve prožni gumijasti tesnili, povezani s kovinsko objemko). To napravo preprosto namestite na spodnjo enoto, kjer se zajema voda, in pritrdite vrtno cev. Zaženite motor in pustite, da vodna črpalka naredi ostalo. (Pazite, da se ne približujete oporniku in poskrbite, da nihče ne poskuša prestaviti v prestavo)
Med izpiranjem motorja preverite vodno črpalko. Z roko začutite tok. Moral bi imeti topel, močan tok. Ni vroče in tudi ne zelo šibko. Če se zdi, da je pretok šibek, imate blokado. Če je temu tako, ugasnite motor.
Če imate zamašek, uporabite žico ali nekaj tankega in trdnega. Vstavite ga v pretočno cev in poskusite sprostiti zamašek.
Ponovno zaženite motor, da vidite, ali je zamašek popustil. Če ne, boste morda potrebovali tehnika, da ga pregleda.
Po izpiranju odklopite cev za gorivo. Ko je cev za gorivo odklopljena, pustite, da motor zgori vse gorivo v uplinjaču. Za to bi morali uporabiti sveže gorivo. Staro gorivo morate vedno reciklirati na začetku nove sezone.
Razen če v priročniku piše drugače, se izogibajte več kot 10 % etanolu.
Preverite cevi za gorivo glede razpok ali poškodb. Zamenjajte tiste, ki so videti šibke.
Prepričajte se, da nastavki cevi za gorivo ne puščajo.
Preverite objemke in rezervoar za gorivo glede korozije.
Prepričajte se, da zračnik pravilno sesa.
Odstranite pokrove in izpraznite toplotni izmenjevalnik motorja.
Preverite, ali so glave cilindrov poškodovane.
Ko motor splaknete in izpraznite gorivo, ga ugasnite. Izklopite baterijsko stikalo, nato odprite pokrov, da poiščete puščanje. Če pride do puščanja, boste morda potrebovali mehanika.
Če ni puščanja, obrišite motor. Popršite ga z mazilom, ki izpodriva vodo, kot je WD-40. Prepričajte se, da so vsi gibljivi deli dobro namazani. To vključuje kable za plin, kable za prestavljanje in ventile.
Preglejte jermene in zamenjajte vse, ki so počeni in obrabljeni.
Hitro preglejte še rotor in črpalko.
Opornik naj bo čist in tudi gred. Rekviziti se lahko zelo hitro zapletejo v plevel in ostanke. Lahko se nabere okoli gredi in povzroči pregrevanje motorja .
Preglejte priključke skozi trup. Prepričajte se, da vsi ventili delujejo pravilno.
Očistite vsa vodna cedila ostankov in smeti.
Ne glede na to, ali gre za avto ali čoln, si nihče ne želi obiskati mehanika. Kljub temu, če bi raje imeli čoln, ki teče in vas ne bo pustil na cedilu, potrebujete mehanika. Najbolje je, da vsako sezono začnete s prilagoditvijo. Naj mehanik pogleda vaš izvenkrmni motor, da se prepriča, da ni težav. Od tam naprej bi morali biti sposobni izvajati osnovno vzdrževanje, da bo plovilo delovalo dobro.
Izperite motor. Ta majhen korak morate storiti vsakič, ko vzamete čoln. Seveda si malo čolnarjev vzame čas, vendar so nagrade vredne truda. Ne glede na to, ali plujete po slani ali sladki vodi, ga morate po vsaki uporabi izplakniti. Za izpiranje motorja boste potrebovali komplet "zajčjih ušes" (dve prožni gumijasti tesnili, povezani s kovinsko objemko). To napravo preprosto namestite na spodnjo enoto, kjer se zajema voda, in pritrdite vrtno cev. Zaženite motor in pustite, da vodna črpalka naredi ostalo. (Pazite, da se ne približujete oporniku in poskrbite, da nihče ne poskuša prestaviti v prestavo).
Med izpiranjem motorja preverite vodno črpalko. Z roko začutite tok. Moral bi imeti topel, močan tok. Ni vroče in tudi ne zelo šibko. Če se zdi, da je pretok šibek, imate blokado. Če je temu tako, ugasnite motor.
Če imate zamašek, uporabite žico ali nekaj tankega in trdnega. Vstavite ga v pretočno cev in poskusite sprostiti zamašek.
Ponovno zaženite motor, da vidite, ali je zamašek popustil. Če ne, boste morda potrebovali tehnika, da ga pregleda.
Po izpiranju odklopite cev za gorivo. Ko je cev za gorivo odklopljena, pustite, da motor zgori vse gorivo v uplinjaču. Za to bi morali uporabiti sveže gorivo. Staro gorivo morate vedno reciklirati na začetku nove sezone.
Razen če v priročniku piše drugače, se izogibajte več kot 10 % etanolu.
Preverite cevi za gorivo glede razpok ali poškodb. Zamenjajte tiste, ki so videti šibke.
Prepričajte se, da nastavki cevi za gorivo ne puščajo.
Preverite objemke in rezervoar za gorivo glede korozije.
Prepričajte se, da zračnik pravilno sesa.
Odstranite pokrove in izpraznite toplotni izmenjevalnik motorja.
Preverite, ali so glave cilindrov poškodovane.
Ko motor splaknete in izpraznite gorivo, ga ugasnite. Izklopite baterijsko stikalo, nato odprite pokrov, da poiščete puščanje. Če pride do puščanja, boste morda potrebovali mehanika.
Če ni puščanja, obrišite motor. Popršite ga z mazilom, ki izpodriva vodo, kot je WD-40. Prepričajte se, da so vsi gibljivi deli dobro namazani. To vključuje kable za plin, kable za prestavljanje in ventile.
Preglejte jermene in zamenjajte vse, ki so počeni in obrabljeni.
Hitro preglejte še rotor in črpalko.
Opornik naj bo čist in tudi gred. Rekviziti se lahko zelo hitro zapletejo v plevel in ostanke. Lahko se nabere okoli gredi in povzroči pregrevanje motorja.
Preglejte priključke skozi trup. Prepričajte se, da vsi ventili delujejo pravilno.
Očistite vsa vodna cedila ostankov in smeti.
Preverjanje uporabniškega priročnika
Obstaja peščica vzdrževalnih del, ki jih je treba redno izvajati. Nekateri od teh sledijo "pravilu palca", kako pogosto jih je treba izvajati. Navodila za uporabo vam bodo zagotovo povedala, kako pogosto jih morate izvajati. Ko internet pravi eno, vaš priročnik za uporabo pa drugo, poslušajte priročnik. Vsako odpravljanje težav se mora začeti s priročnikom.
Redno menjajte olje,
To se mora zgoditi vsaj enkrat na sezono. Sledite priporočilom v priročniku za uporabo. Tako boste vedeli, kdaj ga morate spremeniti. Pojasnjeno bo tudi, kakšno olje uporabiti.
Preverite menjalnik in spodnje enote. Menjalnik morate servisirati, ko to priporoča vaš priročnik.
Tekočino menjalnika, hladilno tekočino in vse druge tekočine je treba redno menjati. Vse to bo razloženo tudi v vašem priročniku.
Popravilo izvenkrmnih motorjev
Kljub vašim prizadevanjem bodo kdaj šle stvari narobe. Pomembno je vedeti, kako se lotiti nekaterih osnovnih popravil. Podobno kot vam lahko znanje, kako zamenjati pnevmatiko na avtomobilu, prihrani veliko težav. Tukaj je nekaj korakov, s katerimi lahko olajšate popravilo čolna.
Investirajte v pomorski komplet orodij. Lahko dobite osnovne zaloge, ki jih potrebujete. Stvari, kot so ključi, izvijači, klešče, primeži, lepilni trak in kladivo. Škatla mora lebdeti za dodatno varnost.
Hranite komplet rezervnih delov. Pri roki morate imeti dele, ki se lahko obrabijo. Vžigalne svečke, cevi, impelerji, jermeni, konice, svečke itd. Vsak majhen del, ki ga je enostavno zamenjati in ga lahko zamenjate sami.
Ohranite rezervno zalogo goriva. Ne potrebujete tone, ampak kanister goriva v nujnih primerih.
Pri roki imejte nekaj rezervnih posod. Vedro za vodo. Tudi manjše posode. Če na primer odkrijete puščanje olja, lahko stvar reši posoda za zbiranje puščanja. Zberite iztečeno olje in ga vrnite v motor ob vsakem polnjenju, dokler se ne vrnete na obalo.
Temeljito preglejte ustavljeni izvenkrmni motor. Je poplavilo? Se je rekvizit zapletel? Je čoln nasedel? Je zmanjkalo goriva? Preverite vse, korak za korakom.
Zlomljene jermene lahko zamenjate z začasnimi rešitvami. Stara ribiška vrvica, vrvice od kopalk, celo pas z lepilnim trakom. Zavarujte konce s kvadratnim vozlom in čim prej pojdite na varno.
Zlomljene črte lahko popravite tudi z lepilnim trakom ali celo s srajco, tesno zavezano okoli puščanja. Upajmo, da lahko to prepreči katastrofo dovolj dolgo, da vas pripelje do mehanika.
Nihče ne pričakuje, da ste strokovnjak za ladijske motorje. Toda če veste, kako preprečiti ali se prilagoditi okvari, lahko prihranite veliko časa in denarja.
Preventivno vzdrževanje sta najboljša! Manjša popravila lahko veliko pripomorejo k rešitvi vašega dneva.